
Pozytywny skutek odniosły starania samorządu o wpisanie obwodnicy Ostrołęki do „Strategii Rozwoju Transportu do 2020 roku [z perspektywą do 2030 roku]”. W dokumencie opublikowanym po zakończeniu konsultacji znalazło się także nasze miasto.
W styczniu bieżącego roku prezydent Janusz Kotowski zwrócił się do wicepremier Elżbiety Bieńkowskiej o ujęcie w projekcie Dokumentu Implementacyjnego do Strategii Rozwoju Transportu do roku 2020 inwestycji istotnych dla funkcjonowania miasta, regionu i północno-wschodniej Polski.
Trzy propozycje najistotniejszych inwestycji
W liście zostały zawarte trzy propozycje: budowa obwodnicy Ostrołęki, która będzie przebiegała poza granicami miasta, przebudowa linii kolejowej Tłuszcz – Warszawa oraz budowa wałów przeciwpowodziowych wzdłuż rzek Narew i Omulew na terenie miasta i powiatu ostrołęckiego. Są to zdaniem samorządu miasta najistotniejsze inwestycje związane z poprawą infrastruktury komunikacyjnej oraz stanu bezpieczeństwa mieszkańców miasta i powiatu.
Zdecydowane starania samorządu miasta
W inicjatywę budowy obwodnicy w Ostrołęce zaangażowane były od kilku lat samorządy powiatu i miasta oraz władze wojewódzkie. Pomysł wsparły też dwa największe ostrołęckie zakłady Stora Enso i Energa Elektrownia SA. Dzięki zdecydowanym staraniom samorządu miasta w rządowych dokumentach pojawił się pierwszy konkretny zapis otwierający drogę do budowy tak potrzebnej Ostrołęce obwodnicy.