W piątek odbyło się wmurowanie kamienia węgielnego pod budowę Galerii Bursztynowej. „To najważniejsza inwestycja w moim życiu” – podkreślał w rozmowie z naszym portalem Roman Tomczak, prezes spółki Narev Inwestycje, która buduje galerię. Bursztynowa będzie największym obiektem handlowym w Ostrołęce i obejmie swoim zasięgiem ponad 150 tys. osób.
Bursztynowa „wzbogaci miasto”
– Pracowaliśmy nad tą inwestycją bardzo długi czas. Pierwsze grunty były kupione w 2005 roku. Następnie czekaliśmy na zmiany planu zagospodarowania. Mamy nadzieję, że teraz pójdzie już z górki i za rok spotkamy się na oficjalnym otwarciu – powiedział nam Roman Tomczak.
Tomczak zaznaczał też, że dla niego budowa Galerii Bursztynowej jest „najważniejszą inwestycją w życiu”.
Z sukcesu spółki cieszy się również prezydent Ostrołęki, Janusz Kotowski, który podkreśla jednocześnie konieczność wspierania rodzimych przedsiębiorców.
– Miasto wzbogaci się o ciekawą ofertę handlową. Uważam, że na uwagę powinna zasługiwać odwaga polskich przedsiębiorców. Czas dla polskich firm nie jest prosty. Prócz szacunku dla umiejętności i dokonań inwestorów, trzeba podkreślać właśnie tę odwagę. Dla mnie jest ważne, że Narev Inwestycje to spółka polska, która inwestuje w Ostrołęce i tu zostawi swoje podatki. My, jako urzędnicy różnych szczebli, powinniśmy ich wspierać – mówi Kotowski.
Otwarcie galerii jesienią 2014
Wraz z kamieniem węgielnym został wmurowany aktualny numer „Tygodnika Ostrołęckiego”, „Rozmaitości Ostrołęckich”, moneta wydana z okazji 640. rocznicy nadania praw miejskich Ostrołęce oraz kolekcjonerska sztabka wydana przez WOPR z tej samej okazji. Zamurowano także akt erekcyjny podpisany przez inwestorów, prezydenta miasta oraz proboszcza parafii pw. Zbawiciela Świata.
Galeria powstaje na terenie o powierzchni 8 ha między ulicami Gorbatowa i Goworowską.
Budynek będzie miał 32 tys. m kw. W sumie znajdzie się w nim 60 lokali oraz markety Tesco i OBI. W galerii będę m.in. sklepy znanych marek odzieżowych, sklep ze sprzętem RTV i AGD oraz duża sieciowa księgarnia. Kilka lokali zajmą punkty gastronomiczne. Przy galerii powstanie prawie 900 miejsc parkingowych.
Galeria Bursztynowa będzie największym nowoczesnym obiektem handlowym w Ostrołęce i obejmie swoim zasięgiem ponad 150 tys. osób.
Otwarcie galerii powinno nastąpić jesienią 2014 roku.