„Tygodnik Ostrołęcki” zmieni właściciela? Polskapresse kupuje Media Regionalne

20 marca Grupa Polskapresse podpisała z Mecom Group plc umowę kupna 100 proc. udziałów w spółce Media Regionalne, obejmujących biznes prasowy, internetowy i poligraficzny [z wyłączeniem radia]. Oznacza to, że Polskapresse – jeżeli transakcja dojdzie do skutku – stanie się również właścicielem „Tygodnika Ostrołęckiego”.
Ostrołęka > Polska > Prawo i gospodarka
fot. epowiatostrolecki.pl

20 marca Grupa Polskapresse podpisała z Mecom Group plc umowę kupna 100 proc. udziałów w spółce Media Regionalne, obejmujących biznes prasowy, internetowy i poligraficzny [z wyłączeniem radia]. Oznacza to, że Polskapresse – jeżeli transakcja dojdzie do skutku – stanie się również właścicielem „Tygodnika Ostrołęckiego”.

„Chociaż nasza kadra zarządzająca oraz pracownicy w Polsce wykonali bardzo wiele, aby zminimalizować zarówno spadki przychodów reklamowych, jak i spadki przychodów ze sprzedaży nakładu w ostatnich latach, skala działalności Mediów Regionalnych stała się dla nas zbyt mała w porównaniu do wyzwań stojących przed rynkiem prasowym w Polsce. Sprzedaż udziałów do Polskapresse pozwoli na dokonanie istotnej konsolidacji branży. Wierzymy również, że takie rozwiązanie jest optymalne z perspektywy akcjonariuszy Mecom” – powiedział Stephen Davidson, prezes Mecom. „Ta transakcja łącznie ze sprzedażą działalności radiowej zmniejsza zadłużenie netto Mecom i pozwoli nam skoncentrować się na zakończeniu strategicznego przeglądu głównych działalności operacyjnych Mecom znajdujących się w Holandii i Danii” – wyjaśniał Davidson.

Media Regionalne są wydawcą dziewięciu dzienników regionalnych, dwóch płatnych tygodników[w tym „Tygodnika Ostrołęckiego”] oraz trzech tygodników. MR są również właścicielem ponad 50 portali internetowych. Ponadto spółka posiada pięć drukarni, które wykorzystywane są zarówno do druku tytułów własnych, jak i obsługują klientów zewnętrznych.

„Zakup Mediów Regionalnych to najważniejsza inwestycja Polskapresse ostatnich lat. Media Regionalne stanowią optymalne i naturalne uzupełnienie naszej oferty prasowej, internetowej i poligraficznej. Grupa Polskapresse będzie dążyła do umocnienia pozycji rynkowej wszystkich kupowanych aktywów” – poinformowało biuro prasowe Polskapresse.

Grupa Polskapresse należy do największych wydawców prasy w Polsce i jest liderem na rynku mediów regionalnych i lokalnych. Główne obszary działalności Polskapresse to prasa płatna i bezpłatna, internet oraz drukarnie.

Z tytułami prasowymi Polskapresse jest obecna w ośmiu największych regionach Polski [Dolny Śląsk Pomorze, Lublin, Łódzkie, Małopolska, Mazowsze, Wielkopolska, Śląsk i Zagłębie], gdzie wydaje dziesięć dzienników regionalnych, w tym osiem połączonych wspólną marką „Polska” [Dziennik Bałtycki, Dziennik Łódzki, Dziennik Zachodni, Gazeta Krakowska, Gazeta Wrocławska, Głos Wielkopolski, Kurier Lubelski], „Express Ilustrowany”, „Dziennik Polski”, a także 90 tygodników lokalnych oraz bezpłatną gazetę miejską „Nasze Miasto”.

W portfolio Grupy znajdują się także tygodniki ogłoszeniowe: Moto Express, Jarmark, Moto Jarmark i Auto Giełda Wielkopolska oraz dodatki telewizyjne: Tele Magazyn, Super Tele i TV Pilot.

Transakcja uzależniona jest od zgody Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane oznaczone są symbolem *

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu